Cursus Contentstrategie voor het technisch mkb | 12 juni en 3 juli 2019

door | Contentmarketing, Cursus, Event

Ontwikkel de aanpak voor content die al je klanten verder helpt en jouw autoriteit en marktpositie verstevigt

Iedereen houdt zich tegenwoordig bezig met content. Overal lees je over contentmarketing. ‘Doe maar een blog!’.

Het is verleidelijk direct in de middelen te duiken, maar je bereikt je doel niet of nauwelijks en je content mist impact. Dat voorkom je met een goed plan. Je leert het in deze cursus contentstrategie.

Lever informatie die nuttig is voor een klant en je helpt hem verder, op ieder moment in zijn oriëntatie- of beslissingsproces. Jouw antwoorden op zijn of haar vragen en thema’s in de markt voeden contacten en zorgen voor leads.

Jouw antwoorden geven je autoriteit en kennisvoorsprong, juist in een wereld met veel te veel informatie. Dat is contentmarketing.

ETAGO cursus:

Contentstrategie voor het technisch mkb

In slechts 1 dag bereik je:

  • Je weet wat een contentstrategie inhoudt en omvat
  • Je hebt ontdekt met welke expertise jij je onderscheidt in de markt
  • Je hebt thema’s en onderwerpen geïnventariseerd waarbij je kunt aanhaken
  • Je weet welke doelen en ambities relevant zijn en hoe je ze kunt meten
  • Je weet welke media en kanalen relevant zijn en hoe je ze optimaal kunt inzetten

En:

  • Je hebt de aanpak ontwikkeld om van je kennis content te maken

Contentmarketing? Dat zijn blogs, ebooks, white papers, video’s, inhoudelijke events, magazines, brochures en publiciteit in de media. Online en offline.

Dit krijg je

Dagdeel 1: Fundament voor jouw contentstrategie
Dagdeel 2: Ontwerp van je plan

Bij de start krijg je het ETAGO-werkboek ‘Contentstrategie voor het technisch mkb’ uitgereikt, dat je gedurende de cursus gebruikt en invult. Hierin is ook een huiswerkopdracht opgenomen waarmee je thuis ongeveer 2 – 4 uur bezig bent.

Voorafgaand aan de cursus contentstrategie ontvang je enkele opwarmmails zodat je goed voorbereid en gemotiveerd aan de cursus deelneemt.

Tijdens de cursusduur ontvang je activatiemails met tips. Je krijgt tools en tutorials aangereikt en tips voor online artikelen (NL en EN) en video’s die aansluiten bij de behandelde onderwerpen.

Niet in de klas, maar liever online?
Check hier wanneer je kunt starten met de online versie: de 5 korte webinars contentstrategie voor het technisch mkb.

Technische klanten houden van content; die beantwoordt hun complexe vragen

Internet en de digitalisering hebben de relatie tussen bedrijven en klanten compleet veranderd. Die vragen een andere aanpak. Niet vanuit middelen en kanalen, maar vanuit de inhoud: vanuit content.

De focus van de moderne marketing is waardevolle content die de klant in zijn werk of leven verder helpt. Die een antwoord geeft op vragen en thema’s in de markt. Op een informatieve, pakkende en vooral authentieke manier. Dat wordt contentmarketing genoemd.

Contentmarketing is goud voor de technische markt.

Saskia de Jong

Saskia de Jong

is de initiatiefnemer van ETAGO

Over de trainer Saskia de Jong

Als marketeer en mediakenner in de b2b is Saskia de Jong onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam.

Frequente zichtbaarheid met een goed verhaal vormt dagelijks haar rode draad in wat zij voor klanten doet. Ze heeft veel ervaring met marketing en communicatie in de technische sector.

Saskia is sinds 2014 met contentmarketing bezig als aanpak en denkwijze, en al veel langer met alle communicatievormen en kennisoverdracht die klanten waarde bieden. Sinds 2017 geeft ze cursussen en presentaties over contentmarketing.

Ze doet haar kennis op via vakliteratuur (NL en EN), (internationale) congressen en natuurlijk door projecten bij klanten. Heeft tal van modellen, planners en werkbladen ontwikkeld om een succes te maken van contentmarketing, gebaseerd op eigen research en ervaring.

Saskia is ook de initiatiefnemer van ETAGO.

Waar de oude wereld gaat over boodschappen naar buiten duwen, is contentmarketing typisch een nieuwe wereld benadering. Het gaat daarbij vooral over inlevingsvermogen in mensen/organisaties die belangrijk voor je zijn en wat zij graag willen weten, waar zij door worden getriggerd. Het gaat niet primair over ‘eet meer van mijn product’, maar over hoe kan ik helpen, hoe kan ik waarde toevoegen? Saskia weet daar inspirerend over te vertellen.

(deelnemer Masterclass Contentmarketing) Jos Lichtenberg

Off Road Innovations

In mijn functie als hoofdredacteur van vijf vakbladen in de bouw merk ik dat de behoefte aan contentmarketing bij met name de toeleverende industrie in de bouw enorm toeneemt. Geen simpele advertentie, maar een goed verhaal naar de klant. Wat Saskia vertelde over contentmarketing gaf op perfecte wijze weer waar de kansen liggen voor het bedrijfsleven.

(deelnemer Masterclass Contentmarketing) Frank de Groot

Bureau Bouwcommunicatie

Hoe, wat en waar

  • Wanneer: woensdag 12 juni en 3 juli 2019
  • Waar 12 juni: bij tremco illbruck in Arkel
  • Waar 3 juli: bij Heffiq in Vianen
  • Tijd: 09.30 – 13.00 uur
  • Na dagdeel 1 kun je deelnemen aan een rondleiding door de fabriek van tremco illbruck
Niet in de klas, maar liever online?
Check hier wanneer je kunt starten met de online versie: de 5 korte webinars contentstrategie.

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

5 redenen om je aan te melden

1. Als je hulp kunt gebruiken een praktisch uitvoerbaar contentplan te maken

2. Als je een aanpak wilt bedenken die door je concurrenten nog niet is uitgemolken

3. Als je inspiratie zoekt van aansprekende voorbeelden in de technische markt

4. Als jouw kennis en ervaring een veel groter bereik in de markt verdient

5. Als je af wilt van de hap-snap aanpak en activiteiten die te weinig opleveren

Dan:

gaat deze cursus Contentstrategie voor het technisch mkb jou kennis en inspiratie opleveren voor de aanpak om content te maken die al je klanten verder helpt.

Aan het eind van de cursus heb je een contentplan in de steigers gezet dat jou richting geeft, voor jou haalbaar is en jou onderscheid oplevert.

Deze bonussen zijn voor jou

  • Opwarmweek vooraf met mails om goed voorbereid aan de start te komen
  • Activatiemails met tips tijdens de cursusduur
  • Certificaat van deelname
  • 5 EE punten (ETAGO Educatie punten)
  • En dit werkboek ter waarde van 29 euro:
ETAGO cursus contentstrategie
Bovendien:

  • SUPER BONUS: 3 maanden lidmaatschap ETAGO
Ben je nog geen lid dan krijg je de eerste 3 maanden van ons. Ben je al lid dan verlengen we je lidmaatschap op onze kosten met 3 maanden. Kadootje van ETAGO!

Ben je nog geen lid, klik dan in het aanmeldformulier aan: ‘Ik ben al lid’. Dat ben je immers met ons kadootje direct geworden!

Versterk je autoriteit en verstevig je marktpositie

Content verdubbelt zich, maar de kwaliteit verbetert niet. Veel wordt geproduceerd en gepubliceerd omdat .., ja, waarom eigenlijk?

Voor content met impact heb je eenvoud nodig. Wat mist bij veel content is de strategische component. Begin dus bij de contentstrategie. Hoe simpeler, transparanter en eenvoudiger je aanpak en plan, des te beter maak je het verschil in het tijdperk van content overload.

Alleen met bruikbare content die antwoorden geeft op de vragen uit de markt vind en bind jij klanten en relaties aan je bedrijf, je organisatie, je merk. Je helpt hen verder. Dat versterkt je autoriteit en verstevigt je marktpositie.

Voor professionals in het technisch mkb

Hoe vaak zit je niet met mensen in een cursus of netwerkbijeenkomst waarmee je weinig tot niets hebt? Saskia’s cursisten zijn meestal werkzaam in een technische organisatie met bijzondere kennis en expertise. Misschien is dat wel de grootste bonus!

Hun verhalen en de praktijkvoorbeelden in het lesmateriaal zullen je aanspreken. In en dankzij de groep kun je sneller en grotere stappen zetten. Bovendien geeft dezelfde scope of markt extra waarde.

Met deze cursus contentstrategie voor het technisch mkb heb je jouw content in 1 dag op de rit

k

Contentstrategie voor het technisch mkb

12 juni + 3 juli
}

Tijdstip

09.30 – 13 uur

Locatie

Arkel / Vianen

Jouw investering:

€ 197