Cursus Verdienen met verduurzamen in de bouw

door Cursus, Ondernemen

Ontwikkel de aanpak om renovatieprojecten financieel gezond

uit te voeren én er aan te verdienen

Wat is het lastig er achter te komen wat zakelijke klanten, partners en bewoners beweegt. Zeker als het gaat over duurzame aankopen en energiezuinige renovaties. Kon je maar in hun hoofd kijken!

BENG is de standaard voor nieuwbouw en energiezuinigheid bepaalt ook al de bestaande bouw. Alle techniek is beschikbaar, maar verduurzaming verkopen én er zelf aan verdienen vergt meer en andere kwaliteiten dan alleen technische.

De grootste hindernissen zitten in het hoofd en het hart van kopers. Kom je met een sluitend voorstel en speel je op de juiste manier en op het juiste moment in op gevoelens, wensen en mogelijkheden, dan vergroot je de kans dat jouw aanpak overtuigt. En kun je er een eerlijke boterham aan verdienen.

ETAGO cursus:

Verdienen met verduurzamen in de bouw

In coproductie met DNA in de Bouw

In 4 avonden ontdek je:

  • Hoe je de opbouw van investerings- en levensduurkosten inzichtelijk krijgt
  • Welke oplossing optimaal gaat aansluiten bij de behoefte van de klant
  • Zodat je daarmee duurzame beslissingen en aankopen stimuleert
  • Hoe het menselijk brein werkt
  • Wanneer je wat vertelt aan welke gesprekspartner

De cursus is een tryout en wordt exclusief aangeboden aan leden van vereniging DNA in de Bouw, waarvan beide trainers lid zijn.

 

“Het is onverstandig om te veel te betalen, maar het is erger om te weinig te betalen. Wanneer je te veel betaalt, verlies je een beetje geld. Wanneer je te weinig betaalt, kun je soms alles verliezen, omdat de investering niet in staat was te doen waar hij voor bedoeld was.”
John Ruskin – Engels criticus 19e eeuw

k

Verdienen met verduurzamen

2, 9, 16 en 23 september

}

Tijdstip

19:00 – 21:30 uur

Locatie

Online

Inhoud van deze praktische cursus

  1. Klantinzicht en psychologie van verkopen
  2. Inzicht in kostenoptimalisatie voor duurzaam renoveren
  3. Marketing en ondernemen om kopers te overtuigen
  4. Een sluitende businesscase maken

Dit krijg je

Je werkt met het ETAGO-werkboek ‘Verdienen met verduurzamen’, dat je gedurende de cursus gebruikt en invult. Hierin zijn ook huiswerkopdrachten opgenomen waarmee je in totaal ongeveer 2 – 4 uur bezig bent.

Voorafgaand aan de cursus ontvang je enkele opwarmmails zodat je goed voorbereid en gemotiveerd aan de cursus deelneemt.

Tijdens de cursusduur ontvang je activatiemails met tips. Je krijgt leestips die aansluiten bij de behandelde onderwerpen.

cursus verdienen verduurzamen

Vraag eerst door en vertel later

Snel te weten komen wat de ander triggert, hoe doe je dat? Een projectontwikkelaar heeft een andere drive te verduurzamen dan een woningcorporatie. Je wilt graag álles vertellen, want dat geeft je een veilig gevoel. Maar is het slim? Je loopt grote kans dat het niet aansluit bij de behoefte en vraag van je gesprekspartner.

Welke vragen heeft hij of zij? Vraag eerst door en vertel later.  Leer je gesprekspartner zo goed mogelijk kennen. Pas dan kan je oplossing optimaal aansluiten op zijn wensen en behoeften.

Loop je te ver achter op de mate van verduurzamen van je klant(en) dan haakt hij (zij) af. Lastiger is het als jij te ver vooruit loopt en hij je niet bij kan bijbenen. In de cursus ontdek je jouw level ten opzichte van dat van je klant. 

Neem je hem mee in de reis die jij al gemaakt hebt, dan raak je hem niet kwijt, maar haakt hij aan. Carl-peter heeft veel ervaring met deze processen en zal vertellen hoe hij dit aanpakt en oplost.

Saskia de Jong

Saskia de Jong

is de initiatiefnemer van ETAGO

Over trainer Saskia de Jong

Als marketeer en media-expert in de b2b is Saskia de Jong onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam.

Frequente zichtbaarheid met een goed verhaal vormt dagelijks de rode draad in wat zij voor klanten doet. Ze heeft veel ervaring met marketing en communicatie in de technische sector.
Saskia is vertrouwd met alle communicatievormen en kennisoverdracht die klanten waarde bieden. Ze geeft ook cursussen en presentaties over marketing, media en communicatie, onder andere via ETAGO.

Saskia is de initiatiefnemer van ETAGO, platform voor het technisch mkb met kennis en inspiratie over ondernemen, groeien en marketing.

Carl-peter Goossen

Carl-peter Goossen

is voorzitter van DNA in de Bouw

Over trainer Carl-peter Goossen

Opgeleid als bouwkundig ingenieur en architect houdt Carl-peter zich bezig met diepgaande innovatie in de bouw. Dat komt tot uiting in projecten, hij geeft ook onderwijs en lezingen. Daarnaast is hij directeur van Bouwnext.

De integrale aanpak is cruciaal voor het optimaliseren van bouwprojecten. Deze aanpak staat aan de basis van zijn bedrijf Bouwnext dat hij in 2007 oprichtte. Het bureau wordt door opdrachtgevers, aannemers en architecten gevraagd om complexe vraagstukken samen op te pakken, met ontwerpmanagement als uitgangspunt. Ook op productniveau is de integrale benadering van doorslaggevende betekenis. Met diverse productleveranciers zijn samenwerkingsverbanden ontstaan.

Hoe, wat en waar

  • Wanneer: woensdagen 2, 9, 16 en 23 september 2020
  • Waar: online
  • Tijd: 19:00 – 21:30 uur

Wij volgen de RIVM-richtlijnen. Wij gaan ervan uit dat de cursus online is. Mocht live kunnen dan vindt een cursusavond plaats in Ede. Kom je niet naar Ede, dan kun je altijd online deelnemen.

De cursus is een tryout en wordt exclusief aangeboden aan leden van vereniging DNA in de Bouw, waarvan beide trainers lid zijn.

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

6 redenen om je aan te melden

  1. Als je hulp kunt gebruiken om straks deals te maken die bij jou en de klant passen en waar de wereld beter van wordt.
  2. Als je met bewezen methodieken wilt werken waarmee je jezelf én het verduurzamen op de kaart zet.
  3. Als je met jouw expertise het verschil wilt maken omdat je af wilt van ‘het minimale is meer dan genoeg’.
  4. Als je op een ander level met gesprekspartners wilt komen zodat je polarisatie voorkomt.
  5. Als je wilt leren hoe je jouw aanpak en expertise onder de aandacht brengt bij klanten en andere gesprekspartners in een 1-op-1 gesprek, op hun niveau.
  6. Als je wilt weten hoe je vanuit het perspectief van je eigen ontwikkeling je kunt vereenzelvigen met de klant.

Zet je stip op de duurzame horizon

Het woord verduurzamen zegt het eigenlijk al: je verdient je geld op den duur. Niet door de investering nu zo laag mogelijk te houden, maar uit de exploitatie nadat je hebt gebouwd.

30 jaar geleden ging verduurzamen over of je een Miele wasmachine voor 20 jaar kocht, of 3x een goedkopere. Ondertussen weten we dat het over eenmalig gebruik van grondstoffen gaat. Die moeten we goed inzetten zodat we er langer plezier van hebben, ook de generaties na ons. Daarvoor kijk je over langere tijd wat het kan opleveren naar de totale kosten van gebruik (Total Cost of Ownership, TCO). Met deze aanpak zet je de stip op de horizon.

Tijdens de cursus leer je aan de TCO te rekenen en maak je de opbouw van de investeringskosten inzichtelijk. Dit breng de levenscycluskosten in beeld die het uitgangspunt zijn voor de besluitvorming van de klant. Maatregelen voor lagere gebruikslasten, onderhoudskosten en sloopkosten komen beter voor het voetlicht. Een must voor een duurzame circulaire gebouwde omgeving en om wonen ook na de energietransitie betaalbaar te houden.

Voor professionals in het technisch mkb

Hoe vaak zit je niet met mensen in een cursus of netwerkbijeenkomst waarmee je weinig tot niets hebt? De cursisten van ETAGO zijn meestal werkzaam in een technische organisatie met bijzondere kennis en expertise. Misschien is dat wel de grootste bonus!

Hun verhalen en de praktijkvoorbeelden  zullen je aanspreken. In en dankzij de groep kun je sneller en grotere stappen zetten. Bovendien geeft dezelfde scope of markt extra waarde.

Met de cursus Verdienen met verduurzamen leer je klanten en hun motieven onderscheiden en stem je je aanpak er optimaal op af

k

Verdienen met verduurzamen

2, 9, 16 en 23 september

}

Tijdstip

19:00 – 21:30 uur

Locatie

Online

Jouw investering:

€ 197