Er staat veen rotzooi en onbruikbare content online. Nietszeggende entertainment, de commercie druipt ervan af, of je hebt er al 10x over gelezen, of het is vooral voor Google geschreven en leest niet lekker. Hoe zorg je ervoor dat content waarde heeft en houdt? Bruikbare content mag best commercieel zijn en een merk tonen. Maar hoe pak je dat aan? Met het werkblad ‘Bruikbare content maken’ dat onderaan deze pagina te downloaden is, helpt ETAGO je op weg.
Er is al zóveel informatie online, voegen jouw informatie en jouw mening nog wel wat toe vraag je je af? Aan de andere kant: je ziet dat concurrenten of andere gewaardeerde organisaties in de markt zich veelvuldig laten horen. Hun informatie wordt in je netwerken gedeeld of is op een andere manier het onderwerp van gesprek. Online en misschien ook wel in print of bijvoorbeeld op beurzen en presentaties. Afkomstig van organisaties die zichtbaar zijn en een eigen geluid creëren. Online aanwezig zijn met bruikbare content. Die misschien zelfs als expert worden gezien, en meer dan jij wenselijk en juist vindt.
Jouw expertise is de bron voor betekenis
Dat een langere tekst zorgt voor een hogere plek in zoekresultaten en mensen zich niet storen aan merkprominentie online zijn 2 geweldige opstekers als je in de b2b werkt. In de zakelijke markt zoals in technische sectoren draait het om kennis, dát is de motor van ondernemen en van zakendoen.
Veel bedrijven en organisaties beschikken over een schat aan kennis en expertise, die heel waardevol is voor klanten en relaties. Het is de bron voor betekenis. Dit is ook een belangrijk uitgangspunt van contentmarketing. De hoeveelheid tekst is geen enkele beperking om kennis en informatie over te dragen, integendeel zelfs. Hoe langer hoe beter, op alle fronten. En dat vleugje commercie? Voeg dat gewoon toe als je bruikbare content wilt maken!
ETAGO helpt je met een handig model op 1 A4!
Bruikbare content maken met een werkblad
1. Ga warmdraaien
Van welke onderwerpen en issues weet je veel, waar ligt je expertise, waar loop je warm voor? Wat speelt er nu en straks in de markt? Denk na hoe je gezien wilt worden en hoe jij waarde toevoegt.
2. Verplaats je in de klant
Vraag 6 – 8 klanten en relaties met wat voor soort informatie je ze kun helpen. Wat houdt hen bezig, wat zoeken ze op internet.? Dat is niet gek en eng, maar wel slim. Ze zullen je graag antwoorden.
3. Maak een overzicht
Maak een overzicht en indeling van onderwerpen die uit je analyse en de klantgesprekken komen. Stel je in op content die echte problemen oplost en oplossingen biedt.
De rest van de tips lees je in de download!
Download
Enthousiast geworden? Fijn, daar doet ETAGO het voor! Als jij ook bruikbare content wilt maken waar je klanten en relaties écht iets aan hebben download dan het werkblad. Dit is de leidraad voor je eerste opzet en inventarisatie. Je downloadt deze hier onder.
Succes!