Zet je kennis en expertise om in verhalen die binnenkomen bij lezers én journalisten

Hoe maak je nieuws over de kennis en expertise in de technische sector? Technische hoogstandjes en baanbrekende technische innovaties vinden snel en eenvoudig hun weg naar de media, tot aan het Journaal toe.

Is een project, machine, product of dienst net iets minder spraakmakend? Ook daarnaar zijn de media en journalisten op zoek. Sterker nog: kennis en expertise in de techniek staan garant voor een goed verhaal in de redactionele kolommen en dragen bij aan je expertstatus.

In de online cursus Free publicity voor technische bedrijven ontwikkel je een mediaplan en ontdek je hoe je nieuwswaarde vergroot en de media ervoor interesseert. 

Je kunt nu starten, alles staat online!

Loop jij hier ook tegenaan?

  • Hoe maak je een nieuwswaardig item van project- of productinfo dat een journalist plaatst?
  • Hoe maak je een nieuwswaardig item van project- of productinfo dat een journalist plaatst?
  • Hoe voorkom je dat jouw informatie en ideeën te commercieel overkomen bij de redactie?
  • 1 persbericht verzenden is niet moeilijk, maar hoe krijg je structuur in acties naar de pers?
  • Hoe bouw je een band op met journalisten zodat ze je zelf gaan vragen om input?
  • Hoe bouw je een eigen persdatabase op en houd je deze up to date?

In deze cursus komen je vragen aan bod. In heldere stappen breng je alle facetten in kaart om je media-aanpak op poten te zetten. Je gaat werken met beproefde modellen die door Saskia de Jong zijn ontwikkeld.

Wat is free publicity?

Free publicity is met je nieuws in de media komen zonder voor plaatsing te betalen. Bijvoorbeeld door zelf een persbericht of een kopijsuggestie te sturen, door geïnterviewd te worden of door informatie aan te leveren die een journalist gebruikt.

 

Inhoud van de cursus 

Ben je wel eens zichtbaar in de media en wil je daar mee mee doen? Dan is deze cursus heel geschikt. Naast praktisch werken met schema’s en tools om je aanpak te structureren, is in deze cursus aandacht voor:

  • Praktische strategie van je mediaplan
  • Pakkende persberichten schrijven
  • Media pitches bedenken en schrijven
  • Je neus voor nieuws ontwikkelen en inbedden in je dagelijkse (marketing)activiteiten

Weet je er nog weinig van en wil je eerst kennismaken met het hoe, wat en waarom van free publicity? Doe dan de cursus Basis Media- en Marketingproductie, deze cursus is binnenkort live.

online cursus free publicity technische bedrijven

Dit en nog veel meer ga je leren:

  • Je krijgt inzicht in hoe journalisten denken
  • Je ontdekt hoe externe media kunnen bijdragen aan je marketingdoelen
  • Je oefent hoe je trends en actualiteiten als haakjes voor publiciteit kunt gebruiken
  • Je onderzoekt welke media voor jouw doelen relevant zijn
  • Je verkent hoe je met ze in contact kunt komen
  • Je oefent met beproefde mediamodellen die trainer Saskia de Jong heeft ontwikkeld

ETAGo cursus free publicity

Bij de cursus hoort een werkboek met schema’s, modellen en opdrachten.

Algemene cursusinformatie

  • Je krijgt het ETAGO werkboek opgestuurd.
  • Online staat lesmateriaal op ETAGO.nl voor je klaar: voor jou opgenomen video’s en tutorials, leeslinks en downloads.
  • Het materiaal bestuderen en huiswerk maken kost ca. 2-4 uur per week als je 4 weken tijd uittrekt. Hoe snel je gaat bepaal je zelf!
  • Tips en extra toelichting per mail helpen je met je deelname aan de cursus, die krijg je gedurende 4 weken na aanschaf van de cursus toegestuurd.
  • Het online materiaal is 1 jaar voor jou toegankelijk. 
  • Je kunt altijd vragen per mail stellen, bijvoorbeeld over lessen, de inhoud of als je feedback wilt over je ideeën of plannen.

ETAGO helpt je alles eruit te halen

Het is heel makkelijk een online cursus te kopen; klikken, betalen en klaar. Maar vervolgens moet je er nog wat mee gaan doen!

Om ervoor te zorgen dat jou dat lukt helpt ETAGO je om te starten, de voortgang er in te houden én de cursus af te ronden. Dat doen we op deze manier:

  • De cursusinhoud is praktisch, overzichtelijk en compact
  • Je ontvangt een cursusboek per post
  • Je krijgt informatie om goed met de cursus te starten
  • Je krijgt informatie tussendoor die je helpen met je voortgang
  • Je kunt de trainer mailen of bellen als je vragen hebt of feedback wilt

Ja, het kan: je doet een online cursus maar wordt niet aan je lot overgelaten. Waarom we dit doen? Jij hebt er niets aan als je iets aanschaft en er niets mee doet. Uiteindelijk heeft ETAGO daar ook niets aan! 

    Dit kan ook:

    Wil je de cursus in een groep volgen? Dat kan. Je neemt dan ook deel aan een startbijeenkomst samen met andere deelnemers uit jouw vakgebied én marktsector en kunt meedoen aan het slotwebinar.
    Deze cursus start 3 keer per jaar.

    Hier lees je meer over deze cursus en kun je aanmelden.

    Saskia de Jong

    Saskia de Jong

    is de initiatiefnemer van ETAGO

    Over de trainer Saskia de Jong

    Als marketeer en mediakenner in de b2b is Saskia de Jong onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam.

    Frequente zichtbaarheid met een goed verhaal vormt dagelijks haar rode draad in wat zij voor klanten doet. Ze heeft veel ervaring met marketing en communicatie in de technische sector.

    Saskia is sinds 2014 met contentmarketing bezig als aanpak en denkwijze, en al veel langer met alle communicatievormen en kennisoverdracht die klanten waarde bieden. Sinds 2017 geeft ze cursussen over media en marketing.

    Ze doet haar kennis op via vakliteratuur (NL en EN), (internationale) congressen en natuurlijk door projecten bij klanten. Heeft tal van modellen, planners en werkbladen ontwikkeld om een succes te maken van media en marketing, gebaseerd op eigen research en ervaring.

    Saskia is ook de initiatiefnemer van ETAGO.

    Het was een leerzame bijeenkomst, door de ingebrachte kennis van Saskia maar zeker ook door met andere specialisten te sparren. 

    Jan van Leeuwen

    Manager Dakservice, BMI Monier

    Een goed leermoment om ‘gecontroleerd’ te starten met je content en PR. Goede informele sfeer. Goed niveau, sluit aan op behoefte.  

    Egbert de Jong

    architect, JongZeeuw architecten&adviseurs

    Saskia deelt geweldige tips hoe je in de media komt. Daarmee kan ik het beetje media-aandacht dat ik al heb ruim vergroten.

    Alexander van Dijl

    Budgetcoach

    Externe media gebruiken door je content aan te bieden via free publicity is kansrijk. De media wachten op jouw ideeën, iedere dag opnieuw.
    Word een nieuwsbron!

     Online vakmedia zijn dagelijks op zoek naar informatieve, goed onderbouwde, overtuigende content waar de commercie niet vanaf druipt.

    Meer informatie nodig?

    Wil je aanmelden maar heb je nog vragen of twijfels?
    Blijf er dan niet mee zitten. Mail Saskia op saskia@etago.nl, of bel Saskia via 085 – 017 1700.

    Je kunt je onderaan de pagina opgeven voor de cursus en rekent direct af. Doe je de betaling niet zelf, vraag dan om een factuur.

    Let op: het lesmateriaal is half april beschikbaar.

    Jouw investering

    € 97