Free publicity

Zet je kennis en expertise om in verhalen die binnenkomen bij media, journalisten en hun lezers

Hoe maak je nieuws over de kennis en expertise in de zakelijke markt? Technische hoogstandjes en baanbrekende innovaties vinden snel en eenvoudig hun weg naar de media, tot aan het Journaal toe.

Is een project, toepassing, product of dienst net iets minder spraakmakend? Ook daarnaar zijn de media en journalisten op zoek. Sterker nog: kennis en expertise in de zakelijke markt staan garant voor een goed verhaal in de redactionele kolommen en dragen bij aan je expertstatus.

In de online cursus Free publicity voor de zakelijke markt van media-expert Saskia de Jong ontwikkel je een mediaplan en ontdek je hoe je nieuwswaarde vergroot en de media ervoor interesseert. 

Kennis, inspiratie en zelf doen

Loop jij hier ook tegenaan?

  • Hoe maak je een nieuwswaardig item van project- of productinfo dat een journalist plaatst?
  • Hoe voorkom je dat jouw informatie en ideeën te commercieel overkomen bij de redactie?
  • 1 persbericht verzenden is niet moeilijk, maar hoe krijg je structuur in acties naar de pers?
  • Hoe bouw je een band op met journalisten zodat ze je zelf gaan vragen om input?
  • Hoe bouw je een eigen medialijst op en houd je deze up to date?

In deze online cursus komen je vragen aan bod. In heldere stappen breng je alle facetten in kaart om je media-aanpak op poten te zetten. Je gaat werken met beproefde modellen die door Saskia de Jong zelf zijn ontwikkeld.

Deze cursus heeft 3 online lessen waarin je kennis en inspiratie opdoet en zelf aan de slag gaat. Het eerstvolgende startmoment is juni 2022. De bijeenkomsten vinden plaats op de volgende dinsdagen van 9-11 uur: 7 juni, 21 juni en 5 juli.

Wat is free publicity?

Free publicity is met je nieuws in de media komen zonder voor plaatsing te betalen. Bijvoorbeeld door zelf een persbericht of een kopijsuggestie te sturen, door geïnterviewd te worden of door informatie aan te leveren die een journalist gebruikt.

 

Inhoud van de cursus 

Ben je wel eens zichtbaar in de media en wil je daar mee meer doen? Dan is deze cursus heel geschikt. Hij bestaat uit 3 delen:

  1. Ontwikkel een praktische mediastrategie
  2. Inventariseer media en mensen
  3. Maak je acties concreet
    Free publicity

    Dit en nog veel meer ga je leren:

    • Je krijgt inzicht in hoe journalisten denken
    • Je ontdekt hoe externe media kunnen bijdragen aan je marketingdoelen
    • Je oefent hoe je trends en actualiteiten als haakjes voor publiciteit kunt gebruiken
    • Je onderzoekt welke media voor jouw doelen relevant zijn
    • Je verkent hoe je met ze in contact kunt komen
    • Je oefent met beproefde mediamodellen die Saskia de Jong heeft ontwikkeld
    Free publicity werkboek

    Je werkt met een gedrukt werkboek met schema’s, modellen en opdrachten.

    Algemene cursusinformatie

    • Je krijgt het ETAGO werkboek per post opgestuurd.
    • 3 online lessen met kennis, inspiratie en waarin je je plannen concreet maakt op: 7 juni, 21 juni en 5 juli.
    • Online staat lesmateriaal op ETAGO.nl voor je klaar: voor jou opgenomen video’s, leeslinks en downloads.
    • Het lesmateriaal doornemen en je plan en eerste acties opzetten, kost ca. 2 uur per week in 6 weken tijd.
    • Het online materiaal is 1 jaar voor jou toegankelijk. 

    Externe media gebruiken door je content aan te bieden via free publicity is kansrijk. De media wachten op jouw ideeën, iedere dag opnieuw.
    Word een nieuwsbron!

    Saskia de Jong

    Saskia de Jong

    is de initiatiefnemer van ETAGO

    Over de trainer Saskia de Jong

    Als marketeer en mediakenner in de b2b is Saskia de Jong onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam.

    Frequente zichtbaarheid met een goed verhaal vormt dagelijks haar rode draad in wat zij voor klanten doet. Ze werkt voor (inter)nationale merken met een technische scope.

    In 3 decennia heeft zij zich ontwikkeld tot een praktische strateeg met creatief brein en een treffende pen. Klanten schakelen haar – en haar team – in voor divers marketing- en mediawerk. Hoe je kennis en visie vertaalt is uitgangspunt van menig project. 

    Ze doet haar kennis op via vakliteratuur (NL en EN), deelname aan (internationale) congressen en natuurlijk door projecten bij klanten. Heeft tal van modellen, planners en werkbladen ontwikkeld om een succes te maken van media en marketing, gebaseerd op eigen research en ervaring.

    Saskia is ook de initiatiefnemer van ETAGO.

    Het was een leerzame bijeenkomst, door de ingebrachte kennis van Saskia maar zeker ook door met andere specialisten te sparren.

    Jan van Leeuwen

    Manager Dakservice, BMI Monier

    Een goed leermoment om ‘gecontroleerd’ te starten met je content en PR. Goede informele sfeer. Goed niveau, sluit aan op behoefte.  

    Egbert de Jong

    architect, JongZeeuw architecten&adviseurs

    Saskia deelt geweldige tips hoe je in de media komt. Daarmee kan ik het beetje media-aandacht dat ik al heb ruim vergroten.

    Alexander van Dijl

    Budgetcoach

    De media zijn dagelijks op zoek naar informatieve, goed onderbouwde, overtuigende content waar de commercie niet vanaf druipt.

    Meer informatie nodig?

    Wil je aanmelden maar heb je nog vragen of twijfels?
    Blijf er dan niet mee zitten. Mail Saskia op saskia@etago.nl, of bel Saskia via 085 – 017 1700.

    Doe je de betaling niet zelf, vraag dan om een factuur (+10 euro). Wij regelen de toegang tot het online lesmateriaal snel voor je. 

    Je investering is € 397; introductieprijs nu:

    € 297