Maak je verhaal onweerstaanbaar voor de journalist | Webinar | 12 november 2019

door Contentmarketing, Event, Webinar

Met een slimme aanpak kiest een journalist jouw kopijvoorstel zonder dat je een tekstschrijver bent

Wil je met nieuws en ideeën in de media komen? Mail dan een compact kopijvoorstel voor publiciteit naar een website, krant of tijdschrift. Dat heet een media pitch. Hoe krijg je de aandacht van de journalist voor een artikel waarin je product wordt genoemd, of over jouw bedrijf of project gaat, hoe verkoop je je idee? Zijn of haar mailbox zit dagelijks overvol.

Je vergroot je kansen fors met een compact voorstel voor kopij dat staat als een huis. In dit webinar krijg je ideeën en de methode aangereikt hoe je opvalt en scoort met jouw voorstel. En daarvoor hoef je echt geen tekstschrijver te zijn of super creatief.

Na dit webinar heb je de ingrediënten om eenvoudig en snel een overtuigende media pitch op papier te zetten.

Webinar ETAGO:

Maak je verhaal onweerstaanbaar voor de journalist

Je ontdekt:

  • De stap voor stap aanpak om je idee bij een journalist onder de aandacht te brengen
  • Waarom je een compact voorstel moet sturen ook als je veel meer wou toelichten
  • Dat je niet jezelf of je bedrijf centraal moet stellen maar je verhaal
  • Dat je veel meer input voor artikelen in de media hebt dan je vermoedt en niet bescheiden hoeft te zijn
  • Dat de media en journalisten je vragen om ideeën voor kopij als ze je als een waardevolle en betrouwbare bron beschouwen
  • En meer…
Saskia de Jong

Saskia de Jong

is de initiatiefnemer van ETAGO

Over de trainer Saskia de Jong

Als marketeer en mediakenner in de b2b is Saskia de Jong onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam.

Frequente zichtbaarheid met een goed verhaal vormt dagelijks haar rode draad in wat zij voor klanten doet. Ze heeft veel ervaring met marketing en communicatie in de technische sector.

Saskia is sinds 2014 met contentmarketing bezig als aanpak en denkwijze, en al veel langer met alle communicatievormen en kennisoverdracht die klanten waarde bieden. Sinds 2017 geeft ze cursussen en presentaties over contentmarketing.

Ze doet haar kennis op via vakliteratuur (NL en EN), (internationale) congressen en natuurlijk door projecten bij klanten. Heeft tal van modellen, planners en werkbladen ontwikkeld om een succes te maken van contentmarketing, gebaseerd op eigen research en ervaring.

Technische klanten houden van content; die beantwoordt hun complexe vragen

Vandaag zijn b2b-klanten anonieme kopers die het internet afstruinen en hun kennis onder andere halen uit betrouwbare vakmedia en algemene media, zoals kranten en tijdschriften. Veel van wat hen interesseert lezen ze daarin.

Zinvol dus om een relatie met journalisten en redacties op te bouwen zodat zij gaan schrijven over jouw ideeën en nieuws, of het verwerken in hun artikelen. Die staan open voor jouw ideeën, gegarandeerd!

Mensen die in technische sectoren werken houden van bedrijven en organisaties die content produceren en zich laten zien. Onderzoek wijst uit dat ze groot vertrouwen hebben in redacties en journalisten die technisch nieuws brengen. Aan de slag dus; met publiciteit in de technische sector zit je op goud!

Je krijgt achtergrondinfo over:

  • De uitdagingen van de journalist: wat wil, kan en doet hij
  • Amerikaans media-onderzoek onder journalisten (verrassend!!)
  • Het 10 stappenplan van Saskia om je ideeën te pitchen
  • 7 handige haakjes van Saskia om je media pitch op te bouwen

Trek de aandacht van de journalist

Daar komt het eigenlijk op neer: trek de aandacht van de journalist met een goed idee.

Maar: je idee kan geweldig zijn, het nieuws volgens jou heel relevant en geschikt voor de lezers van die ene journalist. Als je het niet op de juiste wijze omschrijft, verpakt en aanbiedt, verkoop je het niet. Zo simpel is het.

Met een beetje voorbereiding vooraf leg jij een pakkend idee voor waar de journalist niet omheen kan en wil!

Hoe, wat en wanneer

  • Webinar 12 november 09.30 – 10.30 uur    ONLINE!

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Dankzij een goede media pitch krijg je de aandacht van de journalist ook als je bang bent dat jouw ideeën niet interessant genoeg zijn

k

Maak je verhaal onweerstaanbaar voor de journalist

}

12 november 2019

09.30 – 10.30 uur

Online webinar

Jouw investering:

€ 0,0