5 webinars Contentstrategie voor het technisch mkb | Archief
Ontwikkel de aanpak voor content die al je klanten verder helpt en jouw autoriteit en marktpositie verstevigt
Iedereen houdt zich tegenwoordig bezig met content. Overal lees je over contentmarketing. ‘Doe maar een blog!’.
Het is verleidelijk direct in de middelen te duiken, maar je bereikt je doel niet of nauwelijks en je content mist impact. Dat voorkom je met een goed plan.
In 5 korte webinars zet jij je contentstrategie op poten.
Lever informatie die nuttig is voor een klant en je helpt hem verder, op ieder moment in zijn oriëntatie- of beslissingsproces. Jouw antwoorden op zijn of haar vragen en thema’s in de markt voeden contacten en zorgen voor leads.
Jouw antwoorden geven je autoriteit en kennisvoorsprong, juist in een wereld met veel te veel informatie. Dat is contentmarketing.
5 webinars ETAGO:
Contentstrategie voor het technisch mkb
Na deelname aan de webinars bereik je:
- Je weet wat een contentstrategie inhoudt en omvat
- Je hebt ontdekt met welke expertise jij je onderscheidt in de markt
- Je hebt thema’s en onderwerpen geïnventariseerd waarbij je kunt aanhaken
- Je weet welke doelen en ambities relevant zijn en hoe je ze kunt meten
- Je weet welke media en kanalen relevant zijn en hoe je ze optimaal kunt inzetten
En:
- Je hebt de aanpak ontwikkeld om van je kennis content te maken
Contentmarketing? Dat zijn blogs, ebooks, white papers, video’s, inhoudelijke events, magazines, brochures en publiciteit in de media. Online en offline.
Dit krijg je
Webinar 1: Fundament voor jouw contentstrategie
Webinar 2: Waar zit je doelgroep?
Webinar 3: Ontwerp van je plan
Webinar 4: Organiseer je bereik
Slotwebinar: Presentaties deelnemers, incl. V&A
Je krijgt daags voor de start online werkmateriaal opgestuurd, dat je bij de webinars gebruikt en invult. Hierin is ook een huiswerkopdracht opgenomen waarmee je thuis ongeveer 2 – 4 uur bezig bent.
Voorafgaand aan de webinars contentstrategie ontvang je ook enkele opwarmmails zodat je goed voorbereid en gemotiveerd aan de cursus deelneemt.
Niet online, maar liever in de klas?
Check hier wanneer je kunt starten met de cursus contentstrategie van 2 dagdelen.

Technische klanten houden van content; die beantwoordt hun complexe vragen
Internet en de digitalisering hebben de relatie tussen bedrijven en klanten compleet veranderd. Die vragen een andere aanpak. Niet vanuit middelen en kanalen, maar vanuit de inhoud: vanuit content.
De focus van de moderne marketing is waardevolle content die de klant in zijn werk of leven verder helpt. Die een antwoord geeft op vragen en thema’s in de markt. Op een informatieve, pakkende en vooral authentieke manier. Dat wordt contentmarketing genoemd.
Contentmarketing is goud voor de technische markt.

Saskia de Jong
is de initiatiefnemer van ETAGO
Over de trainer Saskia de Jong
Frequente zichtbaarheid met een goed verhaal vormt dagelijks haar rode draad in wat zij voor klanten doet. Ze heeft veel ervaring met marketing en communicatie in de technische sector.
Saskia is sinds 2014 met contentmarketing bezig als aanpak en denkwijze, en al veel langer met alle communicatievormen en kennisoverdracht die klanten waarde bieden. Sinds 2017 geeft ze cursussen en presentaties over contentmarketing.
Ze doet haar kennis op via vakliteratuur (NL en EN), (internationale) congressen en natuurlijk door projecten bij klanten. Heeft tal van modellen, planners en werkbladen ontwikkeld om een succes te maken van contentmarketing, gebaseerd op eigen research en ervaring.
Saskia is ook de initiatiefnemer van ETAGO.
(deelnemer Masterclass Contentmarketing)
(deelnemer Masterclass Contentmarketing)
Hoe, wat en wanneer
- Op dit moment is geen workshop gepland. Schrijf je in voor de ETAGO nieuwsbrief als je op de hoogte wilt blijven. Zo weet jij als een van de eersten wanneer er een nieuwe netwerkworkshop gepland staat!
In 4 webinars op opeenvolgende ochtenden volg je de online presentatie van Saskia en gebruik je het werkmateriaal. En dan:
Het geheim: geef het ruimte, neem de tijd!
De ideeën die je hebt opgedaan krijgen vastere vorm in de zomerperiode, of je nu op Palma de Balkon bent, boven op een berg, of gewoon aan het werk. Laat het bezinken!
Heb je een plan gemaakt? Tijdens het slotwebinar aan het einde van de zomer krijg je de kans je plan en ideeën te presenteren aan de andere deelnemers, online. Hiermee sluiten we de serie webinars af.
Niet online, maar liever in de klas?
Check hier wanneer je kunt starten met de cursus contentstrategie van 2 dagdelen.
Dag(en)
:
Uur(s)
:
Minute(s)
:
Second(s)
5 redenen om je aan te melden
1. Als je hulp kunt gebruiken een praktisch uitvoerbaar contentplan te maken
2. Als je een aanpak wilt bedenken die door je concurrenten nog niet is uitgemolken
3. Als je inspiratie zoekt van aansprekende voorbeelden in de technische markt
4. Als jouw kennis en ervaring een veel groter bereik in de markt verdient
5. Als je af wilt van de hap-snap aanpak en activiteiten die te weinig opleveren
Dan:
gaat deze serie webinars over Contentstrategie voor het technisch mkb jou kennis en inspiratie opleveren voor de aanpak om content te maken die al je klanten verder helpt.
Aan het eind van de serie kun je een contentstrategie in de steigers gezet hebben dat jou richting geeft en je onderscheid oplevert.
Deze bonussen zijn voor jou
- Opwarmweek vooraf met mails om goed voorbereid aan de start te komen
- Activatiemails met tips tussendoor
- Certificaat van deelname

Versterk je autoriteit en verstevig je marktpositie
Content verdubbelt zich, maar de kwaliteit verbetert niet. Veel wordt geproduceerd en gepubliceerd omdat .., ja, waarom eigenlijk?
Voor content met impact heb je eenvoud nodig. Wat mist bij veel content is de strategische component. Begin dus bij de contentstrategie. Hoe simpeler, transparanter en eenvoudiger je aanpak en plan, des te beter maak je het verschil in het tijdperk van content overload.
Alleen met bruikbare content die antwoorden geeft op de vragen uit de markt vind en bind jij klanten en relaties aan je bedrijf, je organisatie, je merk. Je helpt hen verder. Dat versterkt je autoriteit en verstevigt je marktpositie.
Voor professionals in het technisch mkb
Hoe vaak zit je niet met mensen in een cursus of netwerkbijeenkomst waarmee je weinig tot niets hebt? Saskia’s cursisten zijn meestal werkzaam in een technische organisatie met bijzondere kennis en expertise. Misschien is dat wel de grootste bonus!
De praktijkvoorbeelden tijdens de webinars zullen je aanspreken. In en dankzij de groep kun je sneller en grotere stappen zetten. Bovendien geeft dezelfde scope of markt extra waarde.
Met deze 5 webinars over contentstrategie voor het technisch mkb heb je jouw content in 1 dag op de rit
Contentstrategie voor het technisch mkb
Geen datum bekend
Tijdstip
Locatie
Jouw investering:
€ 79